25 Temmuz 2019 Perşembe

Berluti Sonbahar-Kış 2019/20 Koleksiyonu


Berluti Sonbahar – Kış 2019/2020 Koleksiyonu, lüks kavramını bağımsız bir bakış açısıyla ele alıyor. Kreatif Direktör Kris Van Assche marka için hazırladığı bu ilk koleksiyonunda, Berluti’nin geçmiş yıllardaki hazır giyim koleksiyonlarına zıt düşecek şekilde özgürlük ruhunu ön plana çıkartıyor. 

Önceden belirlenmiş kuralların ve kodların yokluğunda, seçim ayrıcalığına dayalı çağdaş bir gardırobu sunuyor. Klasik ve deneysel sanatların tek bir çatı altında toplandığı Opéra Garnier’in salonlarında lanse edilen koleksiyon, lüks içerisinde her zamankinden farklı maceracı bir yolculuğun kapılarını aralıyor.




Koleksiyonda, Berluti’nin temel değerlerinin farklı bir şekilde yorumlanıyor: Markanın imzası niteliğindeki patinanın değişik renklere bürünmesi, klasik Venezia derisi ayakkabıların yeni ışıklarla aydınlanmasını sağlıyor. Berluti’nin Ferrara’daki el işçiliği atölyelerinde kullanılan eski mermer masaların renk tonlarının, Kris Van Assche tarafından ayakkabı patinasına ustalıkla işlenmesi tasarım konusunda yeni bir çığır açıldığını gösteriyor. 


Kırmızı, sarı, mavi ve yeşil tonlar koleksiyonun hazır giyim kategorisini renklendiriyor. Boya sıçramış mermer görünümü, ipek gömleklerde veya deri çantalarda da karşımıza çıkıyor. Terzilik geleneği, dana derisi ve jakarlı elbiselerde Berluti’nin marka kimliğini yansıtacak şekilde ön plana çıkıyor. 

Markanın el işçiliği ile üretilen simgesel patina ayakkabıları Alessandro (kurucusundan ismini alan) ve Andy (Warhol’den ismini alan) heykelsi özelliği sahip yeni köşeli burun detayı ile tekrardan yorumlanıyor. Alessandro modelinde bulunan ve elmas gibi parlayan metal plaka, koleksiyonun tamamına hakim parlaklık konseptini vurguluyor. Çekecek görünümlü kolye ve minyatür ayakkabı kalıbı görünümlü anahtarlık koleksiyonu tamamlayan aksesuarları oluşturuyor.

Kris Van Assche
1976 yılında Belçika’da dünyaya gelen tasarımcı, 2004 – 2015 yılları arasında kendi adını taşıyan markasının yanı sıra 2007 – 2018 yılları arasında da Dior’un erkek departmanının kreatif direktörü olarak çalıştı. 19 Mart 2018 tarihinde Berluti’nin kreatif ekibinin başına geçen Van Assche, moda dünyasında minimalist yaklaşımı ile tanınıyor. Tasarımlarında siyah, gri, mavi ve çikolata renklerini çok fazla ön plana çıkaran KVA, çalıştığı kreasyonlarda 
klasik iş kıyafetlerinin sert tarzı ile spor kıyafetlerin tekniğe önem veren tarzını birleştirmeye önem veriyor.


Berluti 
1895 yılında İtalyan Alessandro Berluti tarafından erkek ayakkabı üretimi üzerine kurulan marka, bugün LVMH Grubu’nun erkek giyimi üzerine uzmanlaşmış en önemli markası konumundadır. 2005 yılında deri aksesuar, 2011 yılında da hazır giyim ürünlerini mağazalarında sunmaya başlayan marka, 19. yüzyıldan bu yana devam eden marka kültürünü günümüzün modası ile birleştirmeye özen gösteriyor. Türkiye’deki ilk mağazasını 2017 yılında İstanbul Nişantaşı’nda açan Berluti, aynı zamanda İstinye Park AVM’nin içerisinde yer alan Classico Mağazasında da erkek modasına yön veren diğer Premium markalarla birlikte satışa sunulmaktadır. Ayrıca, Berluti İstanbul bünyesinde renk değiştirme, glacage ve patina hizmetleri de verilmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder